Οι αδελφοί Ιάκωβος και Γουλιέλμος Γκριμμ έχουν μείνει στην ιστορία σαν οι πατέρες του σύγχρονου παραμυθιού. Η συλλογή παραμυθιών τους περιλαμβάνει μερικά από τα πιο γνωστά και αγαπημένα παραμύθια, από την Χιονάτη και τους επτά νάνους μέχρι την Κοκκινοσκουφίτσα και τον Βάτραχο Βασιλιά. Οι σημερινές εκδοχές των παραμυθιών ωστόσο, όπως μας είναι γνωστές μέσα από βιβλία και ταινίες, απέχουν σημαντικά από αυτές που συνέγραψαν οι ίδιοι.
Για το παραπάνω υπάρχει μια ξεκάθαρη εξήγηση: το πρώτο έργο των αδερφών Γκριμμ δεν είχε ως στόχο να διασκεδάσει μικρά παιδιά, αλλά να καταγράψει παλαιότερες λαϊκές παραδόσεις της Γερμανίας, σε ύφος ακαδημαϊκό και με γνώμονα την προσφορά στην επιστήμη της Λαογραφίας. Δεν προξενεί λοιπόν καθόλου απορία, το γεγονός ότι τα κείμενα που περισυνέλεξαν και επεξεργάστηκαν, βρίθουν στοιχείων τα οποία με τα σημερινά δεδομένα θα τα κατέτασσαν στην κατηγορία "ακατάλληλα για ανηλίκους": από την χρήση βιας και τις σεξουαλικές σχέσεις, μέχρι τον αντισημιτισμό και την κακομεταχείριση αθώων παιδιών.
Αρκεί να πάρει κανείς ως παράδειγμα την περίπτωση της Χιονάτης: στην αυθεντική ιστορία, δεν υπάρχει κακή μητριά, αλλά βιολογική μητέρα. Δεν ήθελε απλά την καρδιά της Χιονάτης, αλλά το συκώτι και τα πνευμόνια της, για να τα φάει με αλάτι. Και δεν είναι ένα ερωτικό φιλί που αναζωογονεί την Χιονάτη, αλλά το ταρακούνημα από τις ορέξεις του Πρίγκιπα.
Σε άλλα παραμύθια πάλι, επιβιώνουν στοιχεία βίας. Από βιαιοπραγίες και βιασμούς, μέχρι ακρωτηριασμούς και βασανιστήρια μέχρι θανάτου. Τίποτε από όλα αυτά δεν έχει επιβιώσει στις σημερινές εκδοχές των παραμυθιών, όπως αναπαράγονται από εκδοτικούς οίκους και κινηματογραφικές παραγωγές.
Η αλήθεια είναι βέβαια πως οι ίδιοι οι αδελφοί Γκριμμ κατέβαλαν συνειδητή προσπάθεια να αφαιρέσουν πολλά σεξουαλικά στοιχεία από τις λαϊκές παραδόσεις που κατέγραφαν. Και ενώ η προσπάθειά τους απέδωσε καρπούς, ένα άλλο μεσαιωνικό στοιχείο επιβίωσε ατόφιο στις αφηγήσεις τους: πρόκειται για τον αντισημιτισμό, ο οποίος άλλοτε αποτελεί τον κύριο κορμό ορισμένων παραμυθιών, ενώ άλλοτε απλά διαφαίνεται μέσα από δευτερεύοντες και τριτεύοντες ρόλους.